Gumene transportne trake
Gumene transportne trake
Gumene tansportne trake su jedan od osnovnih dijelova trakastih transportera. Koriste se za transport velikih količina rastresitog materijala, ali i komadnih artikala, paketa i ostalih gotovih proizvoda.
Primjenjuju se u gotovo svim granama industrije: rudarstvu, poljoprivredi, petrokemijskoj, drvnoj i industriji građevinskog materijala,
Nezamjenjive su u teškoj industriji, čeličanama, ljevaonicama, koksarama, termoelektranama, rudnicima, cementarama, ciglanama, kamenolomima, staklanama, kemijskoj industriji, šećeranama, solanama, siloimae, postrojenjima za reciklažu otpada itd..
Ponuda gumenih transportnih traka
U ponudi nudimo antiabrazivne trake, temperaturno otporne trake, chevron trake, trake s graničnicima, elevatorske trake, trake za posebnu namjenu.
Servis, ugradnja i spajanje transportnih traka
Zahvaljujući stručnosti i iskustvu našeg osoblja možemo profesionalno i učinkovito odgovoriti zahtjevima korisnika kada je u pitanju održavanje transportnih traka.
Sustav gumenih transportnih traka
Sastavljene su od tzv. „jezgre“ i zaštitnog gumenog sloja (tzv. omotača ili pokrova).
Jezgru trake čine EP platna izrađena od uzdužno postavljenih poliesterskih vlakana sa potkom od poliamida. Odlikuje se fleksibilnošću, malom težinom, visokom zateznom čvrstoćom i ograničenim istezanjem.
Gumeni slojevi (pokrov) štite jezgru od mehaničkih, termičkih i kemijskih utjecaja okoline, transportiranog materijala i habanja uzrokovanog valjcima na transporteru.
Debljina gornjeg gumenog sloja (pokrova) obično raste u skladu sa povećanjem zatezne čvrstoće trake, dok je zbog manjeg izlaganja oštećenjima donji gumeni sloj nešto tanji. U skladu su sa standardima DIN 22102, DIN 22103.
Način označavanja trake je naveden u primjeru za traku:
EP – 400/3 – 4/2 – Y
Prema kojoj se navedene oznake odnose na:
- EP Vrsta platna (u jezgri)
- 400 Minimalno prekidno opterećenje (po širini trake – Fb min )
- 3 Broj slojeva platna u jezgri trake
- 4/2 Debljina gumenog zaštitnog sloja-pokrova (gornji/donji u mm)
- Y Specijalna svojstva trake
Standardne trake u odnosu na prekidno opterećenje i broj EP uložaka u jezgri
Dostupne su u (standardnim) širinama: 300, 400, 500, 600, 650, 800, 1000, 1200, 1400, 1600, 1800 i 2000 mm
Standardni tipovi traka u odnosu na minimalno prekidno opterećenje – Fbmin (N/mm širine trake) prema DIN 22102):
N/mm | N/mm | N/mm | N/mm | N/mm | N/mm | N/mm | N/mm | N/mm | N/mm | N/mm | N/mm | N/mm |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
200/2 | 250/2 | 315/2 | 400/3 | 500/3 | 630/4 | 800/4 | 1000/5 | 1250/5 | 1600/5 | 2000/5 | 2500/5 | 3150/5 |
Antiabrazivne trake
Transportne trake čiji je gumeni pokrov (zaštitni sloj) izrađen od smjese otporne na abraziju, habanje, rezanje i starenje uzrokovano vanjskim utjecajem.
Temperaturnootporne transportne trake
Upotrebljava se na trakastim transporterima za transport vrućeg koksa, vapna, klinkera, ljevaoničkog željeza, sinterirane rude itd..
Trake sa graničnicima
Kako bi spriječili rasipanje materijala tijekom transporta, najoptimalnije rješenje su transportne trake s bočnim (“harmonika”) i poprečnim (“rebra”) graničnicima.
Elevatorske trake
Dizajnirane su za ugradnju na trakaste transportere za kosi ili vertikalni transport rasutih materijala.